Beograd unapređuje privrednu saradnju sa Indonezijom

Beograd unapređuje privrednu saradnju sa Indonezijom

Inicijatvom Društva NUSANTARA, a uz podršku i organizaciju Kluba privrednika Opštine Palilule, i njenog agilnog predsednika Tomislava Jovanovića, upriličen je susret i prezentacija nekoliko uspešnih preduzeća posvećena mogućnostima za ekonomsku saradnju, čiji je cilj unapređenje postojeće privredne saradnje i saradnje između naše dve zemlje.

Na sastanku su, pored privrednika, prisustvovali ambasador Indonezije, Nj. E. Muhamed Abduh Dalimunte sa saradnicima, zamenik beogradskog sekretara za privredu, Stanija Višekruna, koja je izjavila da je uprava Grada spremna da podrži sve inicijative koje mogu da poboljšaju ekonomski napredak i saradnju beogradske privrede s drugim zemljama.

Zvaničnici grada Beograda, indonežanske diplomate i privrednici opštine Palilula, najavili su da će uskoro organizovati predstavljanje većeg broja srpskih preduzeća, koja svojim egzotičnim proizvodima i potencijalom mogu da zadovolje potrebe dve države.

Predsednik Kluba privrednika Opštine Palilula Tomislav Jovanović posebno je ukazao na mogućnosti saradnje sa kompanijama kao što su Poljoprivredni kombinat Beograd (PKB), „Kirka-Suri“, „Tehnohemija“, „Bilje Borča“ i BG sportski centar Kovilovo.

Na Paliluli je zvanično registrovano više od 12.000 privrednih subjekata, sa oko 70.000 zaposlenih, a Opština je prostorno najveća u glavnom gradu, i druga po veličini u Srbiji, a neke od kompanije na njenoj teritoriji nosioci su domaće privrede u građevinarstvu, poljoprivredi, idustriji, trgovini i zanatstvu.

Ambasador Dalimunte istakao je da je poslednjih godina privredna saradnja između Indonezije i Srbije značajno porasla, i u 2008. je iznosila 55 miliona dolara, a naglasio je zainteresovanost i mogućnost privredne saradnje indonežanskih preduzeća s fabrikom kotlova Kirka-Suri i PKB, koji ima veliko i višedecenijsko iskustvo u poljoprivrednoj proizvodnji i uzgoju stoke.

Sa svojih 230 miliona stanovnika i 1,9 miliona kvadratnih kilometara, Indonezija je ogromno tržište koje se sve brže razvija, a može poslužiti i kao „odskočna daska” srpskim preduzećima za nastup u drugim zemljama Jugoistočne Azije, regiona koji ima sve veće učešće i u međunarodnoj privredi.