Ambasador Indonezije na 37. Međunarodnom sajmu turizma
Novoimenovani ambasador Indonezije u Srbiji Hari Ričard Džejms Kandu, pozdravljajući goste štanda Indonezije, poručio je da u njegovoj domovini i u Srbiji treba pripadnicima mlađih generacija predstaviti kulture dveju zemalja da bi saznali više o Surabaji u Indoneziji ili Nišu u Srbiji, kao što znaju o Holivudu ili Parizu.
„Smatram da bi podsticanje razmene poseta, naročito mlađih turista, između naše dve zemlje moglo da pomogne u ojačavanju veza, pa bi čak moglo da dovede do otvaranja novih mogućnosti,“ poručio je na Sajmu turizma u Beogradu, ambasador Kandu koji će uskoro predati akreditivna pisma predsedniku Srbije.
Ambasador je podsetio da između dve zemlje postoje odlične političke veze još od 1950-tih. „Uvek smo podržavali jedni druge, i nalazimo se među osnivačima Pokreta nesvrstanih“, dodao je Kandu na skupu sa novinarima koji su pratili sajamska događanja.
Ističući da bi Indonezija volela da ostvari još čvršće veze sa Srbijom, ambasador Kandu je procenio da su dve države „na putu da ostvare prijateljstvo na koje svi treba da budemo ponosni“.
Ambasador je apelovao na medije u Srbiji da pomognu kako bi ovdašnji građani više saznali o bogatoj kulturi Indonezije i njenom živahnom društvu, o njenim prijateljski raspoloženim ljudima i njihovoj energiji za napretkom, ali i mnogim prirodnim lepotama zemlje u Jugoistočnoj Aziji koje su, zajedno sa izuzetnom hranom, tradicionalnom muzikom i plesom, osnova tamošnjeg turizma.
Ambasador je ukazao da je u protekle tri godine zabeležen stalan priliv turista iz Srbije u Indoneziju. Takođe, uočeno je da na tržištu turizma u Indoneziji sve više turističkih destinacija iz Srbije privlači pažnju.
Na Sajmu razgovarao sa predstavnicima turističkih agencija o razvoja turističkih industrija u regionu, kao i o Indoneziji kao središtu za turistički marketing Srbije na tržištima Južne Azije koja su u ekspanziji. „Označili smo Indoneziju kao turističku, dom kreativne umetnosti i predivne prirode, kao destinaciju za turiste iz Srbije iz ostalih zemalja Centralne i Istočne Evrope,“ takođe je kazao ambasador.
Ambasador Indonezije je istakao da već postoje veze među turoperaterima iz dve države, „ali je njima potrebna dobra medijska podrška u cilju zdravog rasta“.
Ambasador je izneo da je tokom 2014, Indoneziju posetilo 9,4 miliona inostranih turista za 7,2 odsto više nego godinu dana ranije. U 2014, industrija turizma doprinela je sa 3,78 odsto nacionalnoj ekonomiji, dok je zarada u devizama donela 10,69 milijardi USA dolara. Vlada je postavila cilj zarade od 12 milijardi dolara od 12 miliona turista koliko će, procenjuje se, posetiti zemlju tokom ove godine“, dodao je Kandu.
Takođe, Kandu je kazao da vlasti te zemlje ne žele samo dostizanje određenog broja stranih turista, već kvaliteta, „pošto mi želimo duže boravke i veću potrošnju“.
„Takođe smo svedoci da domaći turistički sektor beleži dvostruko veći rast od priliva stranih turista. Cilj domaćeg turističkog sektora za 2015. je 254 miliona putovanja, uz potrošnju od 201,5 biliona rupija (15,6 milijardi dolara). Podjednako smo radosni zbog rasta u domaćem turizmu“, kazao je ambasador Indonezije.
Ambasador Kandu je, takođe, naveo da je Ministarstvo turizma u Džakarti formulisalo koncept razvoja tog sektora koji podrazumeva određivanje 88 strateških oblasti u zemlji. To obuhvata unapređenje meke i tvrde infrastrukture, kao i razvoj temetskih i specijalnih turističkih oblasti, zasnovanih na eko turizmu, sportu, krstarenjima, kulturnom nasleđu…
Razvoj industrije turizma u Indoneziji takođe obuhvata izgradnju većeg broja luka za brodove za krstarenja, pogotovo u istočnoj Indoneziji koja je relativno nezagađena i poseduje predivne predele. Prošle godine, oko 216.000 stranih turista je posetilo Indoneziju brodovima za krstarenje u poređenju sa 160.000 turista u 2013. Vlasti u Indoneziji se nadaju da će ovaj broj do 2016. godine biti povećan na 400.000.
Ambasador je izneo i da plan obuhvata podsticanje privatnog sektora da izgradi veći broj hotela i ostalih objekata za smeštaj turista. Iako je još uvek u ranoj fazi primene, nacrt je izazvao povećan interes i entuzijazam kod investitora iz Indonezije i iz inostranstva. „Veoma želimo da se i Srbija uključi u ovaj interesantan projekat,“ zaključio je ambasador Hari Ridžard Džejms Kandu.